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Batterie
- unfor
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das sind ja schonmal "gefilterte" Infos, wo ich etwas mit anfangen kann!
Prima!
Gruß Harry
Am Ar... vorbei, ist auch ein Weg!
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- raili
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MAB schrieb: Hi,
mir ist bei der originalen Ford-Batt. 68Ah aufgefallen, dass diese -auch wenn sie außerhalb des KFZ mit einem Ladegerät geladen wird- nur auf eine Spannung von max. 12.57 Volt kommt. Das Cetek-Ladegerät zeigt jedoch keinen Fehler an.
Die Varta F18 (Non AGM) hat da dann 12,79 Volt. Und so sollte das eigentlich auch sein.
Mir ist auch nicht bekannt, dass die Calzium-Batt. eine andere Spannung bei Volladung haben sollte.
Hat sie aber!?
MlG
MAB
...eine Ca- Batterie hat eine andere Spannung, nämlich eine höhere und kann bis ca. 15,2 V geladen werden. Ist bei unseren ja auch vorgesehen, da die LIMA bis 14,8V ladet, bei "normalen" Autos nur mit 14,4 V. Aber ich stimme allen Vorrednern zu, das BMS ist sch.....
Hat vielleicht jemand die Forscan- Lösung für vFL- Fzge.??????
lg
Raimund
Toyota Hilux 2,8 D Aut. Bj.2021
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- hansjo
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da Harry ja schon Infos hat und nicht mehr verwirrt wird;) kann ich es wohl wagen, das ganze etwas auszuweiten.
Wie macht Ihr das mit dem Batteriewechsel? Mit oder ohne Pufferbatterie?
Verdaut der Ranger einen Wechsel der Batterie ohne Pufferbatterie überhaupt oder ist dann alles auf Werkseinstellungen zurückgesetzt?
Und hat jemand ne Idee, wo man bei dem 2019/20er 3,2l noch ne 2. Batterie unterbringen kann für Standheizung und Seilwinde etc. Idealerweise mit Ladung über die Lichtmaschine, aber das wäre dann optional.
Die beiden Fächer unter der Rücksitzfläche werden ja gebraucht für den Kram, der bei den Vorgängern noch hinter der Rückenlehne Platz hatte.
Gruß, Hansjo
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mein Batteriewechsel kürzlich blieb ohne Folgen, alles war so wie vorher. Ich hab mir dabei Zeit gelassen da einiges an Kabeln und Steckern abgeklemmt werden müssen.
Für eine Zweitbatterie gibt es von ARB eine Halterung die am Rahmen angebracht wird.
Gruß
Marco
2018 PXII Wildtrak, frost white, 3.2l Auto, 8x17 TUFF T01 ET20, 265/70 BFG A/T, 45mm Pedders TrakRyder, Gobi-X Rock Sliders, Lazer Lamps RRR 750 Elite 3, Baja Designs S8, Rhino Rack
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habs mal zusammengefasst.
MlG
MAB
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The battery management system (BMS) monitors battery conditions and takes actions to extend battery life. If excessive battery drain is detected, the system may temporarily disable certain electrical features to protect the battery. Those electrical accessories affected include the rear defrost, heated/cooled seats, climate control fan, heated steering wheel, audio and navigation system. A message may be shown in the information displays to alert the driver that battery protection actions are active. These messages are only for notification that an action is taking place, and not intended to indicate an electrical problem or that the battery requires replacement.
Electrical accessory installation
To ensure proper operation of the BMS,
any electrical devices that are added to the vehicle should not have their ground connection made directly at the negative battery post.
A connection at the negative battery post can cause inaccurate measurements of the battery condition and potential incorrect system operation.
Note:
Electrical or electronic accessories added to the vehicle by the dealer or the owner may adversely affect battery performance and durability, and may also affect the performance of other electrical systems in the vehicle.
When a battery replacement is required, the battery should only be replaced with a Ford recommended replacement battery which matches the electrical requirements of the vehicle. After battery replacement,
or in some cases after charging the battery with the external charger, the BMS requires eight hours of vehicle sleep time (key off with doors closed) to relearn the new battery state of charge. Prior to relearning the
state of charge, the BMS may disable electrical features (to protect the battery) earlier than normal.
This is from a workshop manual
Charging System
The charging system is a negative ground system consisting of:
• a generator with an internal voltage regulator
• a charging system warning indicator
• a battery
• circuitry and cables
• a PCM
• a radial arm adapter (serviced separately from the generator)
• a battery current sensor (this is what's in the picture)
• a generator current sensor
The generator is driven by the accessory drive belt. When the engine is started, the generator begins to generate AC voltage which is internally converted to DC voltage. The DC voltage is controlled by the voltage regulator (located on the rear of the generator) and supplied to the battery. The PCM controls the voltage regulation set point, working with the generator internal voltage regulator over 2 control and communication circuits.
This vehicle is equipped with load shed strategy. The Body Control Module (BCM) monitors the battery state of charge using the battery current sensor attached to the negative battery cable and the battery open circuit voltage as measured by the BCM during 8 continuous hours of vehicle sleep time (ignition off with doors closed).
With the engine off and the ignition in the ACC, RUN or delayed accessory position, when the BCM determines the battery state of charge is low, a message is sent to shut down the audio/navigation system in order to save the remaining battery charge.
Under this condition:
• the Front Display Interface Module (FDIM) displays
SYS OFF TO SAVE BATT (without navigation) or BATTERY SAVER — SYSTEM OFF
PLEASE START THE ENGINE (with navigation).
• the Instrument Panel Cluster (IPC) message center may also display
TURN POWER OFF TO SAVE BATT (base message center) or TURN POWER OFF TO SAVE BATTERY (optional message center) to notify the driver that battery protection actions are active.
• the battery indicator may also illuminate.
If the vehicle battery has been charged or battery replaced, it takes approximately 8 hours for the BCM to learn the new battery state of charge. During this 8 hour period, the vehicle must be undisturbed, with no doors opened or keyless entry buttons pressed. If the vehicle is used before the BCM is allowed to learn the new battery state of charge, engine off load shedding may occur earlier than normal and a message may be displayed.
If the vehicle has been jump started, engine off load shedding can still occur and a message may be displayed until the BCM determines the battery state
of charge is above 40%.
With the engine running, when the BCM and Power Steering Control Module (PSCM) voltage is low, a message is sent from the BCM to either minimize or shut down the climate controlled seats, rear defrost, heated mirrors and Dual Automatic Temperature Control (DATC) blower motor to improve system voltage. Under this condition, the IPC message center displays either LOW BATTERY LESS FEATURES (base message center) or LOW BATTERY FEATURES TEMPORARILY TURNED OFF (optional message center) to notify the driver that battery protection actions are active.
The BCM gets its info from the BMS.
_____
Quelle:https://lockdownsecurity.forumbee.com/t/m2gvh9/ford-trucks-bms-battery-monitoring-systems
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Ford Ranger Limited ExtraCab 2.2 l, 4x4, 150PS, Schalter, 2014 vFL, Sync (1), Yokohama Geolandar G015 265/65 R17
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- unfor
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Ja, 3,5 Jahre finde ich auch schon sehr wenig!
Ich will den Ford-Kram los werden und verbaue wohl eine Varta!
Ich habe leider keine Möglichkeit das BMS zurückzusetzen oder abzuschalten, dazu fehlen mir die Adapter etc und ich habe mich mit Forscan auch noch nicht beschäftigt - sollte ich aber wohl einmal.
Außerdem habe ich eine Zusatzgarantie abschließen müssen, weil Ford ja die 7-Jahre-Garantie an den Erstbesitzer abgibt und ich eine Tageszulassung gekauft hatte, somit war der Erstbesitzer mein Fordhändler und nicht ich und schon waren wieder 700€ für die Zusatzgarantie durch den Schornstein.
Alle Bemühungen doch noch die 7 Jahre Garantie zu bekommen, hat Ford erfolgreich abgelehnt, da war auch mit Kulanz nichts zu machen.
Daher auch mein etwas getrübtes Verhältnis zu Ford und deren Produkte. Obwohl ich den Ranger liebe, war es wohl mein Letzter, bei dem ganzen Ärger.
Mein Tipp an Alle: Wenn ihr eine Tageszulassung kauft, seht zu das ihr irgendwie die volle Garantiezeit bekommt.
Lange Rede kein Sinn, ich bin mir nicht sicher ob nun mein zusätzlicher Garantieschutz verfällt, wenn ich das BMS lahmlegen würde und ich weiß auch nicht, ob das mein Fordhändler machen würde.
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